Splošni pogoji poslovanja (SPP)

Splošni pogoji poslovanja in uporabe spletne strani veleprodaja-b2b.si so sestavljeni v skladu z Zakonom o varstvu potrošnikov ter ostalo predpisano zakonodajo za prodajo preko interneta in takšen način poslovanja. Pogoji obravnavajo delovanje Bagr Jan Palka s.p registriranimi uporabniki (v nadaljevanju: uporabniki) in kupci blaga ali storitev (v nadaljevanju: kupci).

Veleprodaja-b2b.si je spletna stran, na kateri se izvaja spletna prodaja artiklov narejenih v EU ter P.r.c.. Spletna trgovina veleprodaja-b2b.si je namenjena izključno pravnim osebam in ne fizičnim osebam.

Artikli, ki se nahajajo na spletni strani, se lahko zaradi narave poslovanja dnevno spreminjajo. Cene posameznega blaga so redne in akcijske cene oz. cene s popustom.

Podjetje Bagr Jan Palka s.p. odgovarja za kvaliteto blaga ali izvedbo storitve. Podjetje tudi odgovarja za morebitne pritožbe ali posledice, ki bi lahko nastale, ko uporabnik koristi blago ali storitev.

Fotografije, slike ali posnetki objavljeni v okviru ponudb, so last podjetja Bagr Jan Palka s.p. ali njenih dobaviteljev, poslovnih partnerjev ali pa so zgolj simbolični in ne zagotavljajo natančnih lastnosti izdelka ali storitve ter lahko prikazujejo simbolično ali dejansko storitev, ponudbo, podjetje ali blago.

Bagr Jan Palka s.p. nastopa kot podjetje, ki ponuja blago ali storitve preko interneta.

Podjetje - pravna oseba (v nadaljevanju kupec), znesek plača podjetju Bagr Jan Palka s.p., skupaj z blagom ali storitvijo pa prejme tudi račun. Podjetje posluje na območju Republike Slovenije. Izdelke pošiljamo na območju EU.

Z registracijo obiskovalec/kupec postane uporabnik in pridobi pravico do nakupa ter dostop do vseh podatkov pogodbe na daljavo.

Kupoprodajna pogodba med podjetjem Bagr Jan Palka s.p. in kupcem je v spletni trgovini veleprodaja-b2b.si sklenjena v trenutku, ko podjetje Bagr Jan Palka s.p., kupcu pošlje prvo elektronsko sporočilo o statusu njegovega naročila (naslov: veleprodaja-b2b.si – potrditev prejema naročila št. _ ). Od tega trenutka dalje so vse cene in ostali pogoji določeni ter veljajo za podjetje Bagr Jan Palka s.p. in za kupca. Kupec je oseba s podatki, kot so navedeni ob oddaji naročila. Kasnejše spreminjanje podatkov o kupcu ni mogoče.

Kupoprodajna pogodba (prvo elektronsko sporočilo o oddaji in statusu naročila) je v elektronski obliki shranjena na strežniku podjetja Bagr Jan Palka s.p.

Vsak paket vsebuje tudi fizičen račun, ki ga sicer stranka prejme tudi po elektronskem naslovu. Prodajalec mora za dobavo blaga ali storitev izdati račun in ga izročiti kupcu po elektronski pošti.

Nakup preko veleprodaja-b2b.si je varen, preprost in udoben. Kupec mora poskrbeti, da so njegovi podatki pravilni in resnični, ne glede na način plačila, saj tako omogoča dostavo na pravi naslov v roku.

Način plačila je nakazilo po predračunu na transakcijski račun podjetja Bagr Jan Palka s.p.

Uporabnik lahko opravi nakup tudi preko telefona na št.: 040 816-546. Po naročilu se mu na njegov naslov pošljejo vsi podatki za nakazilo, ki ga kupec lahko izvrši na pošti, banki, spletni banki ipd. Po vplačilu naloga se kupcu pošlje artikle po Pošta Slovenije d.o.o. ter račun in dobavnico.

Naročilo vam kurir lahko dostavi na naslov, ki ste ga zapisali ob naročilu ali na nadomestni naslov, če ste tako izbrali pred oddajo naročila.

V koliko ne uspete prevzeti paketa ob dostavi, se o drugih možnostih dostave ali prevzema dogovorite s kurirjem.

Cene vseh ponudb blaga ali storitev so vnaprej določene in ne vsebujejo DDV.

Cene veljajo za vse kupce, vendar le v času trajanja posamezne ponudbe in v primeru plačil navedenih v teh pogojih ter samo na spletni strani veleprodaja-b2b.si.

Cene veljajo do trenutka dobave izdelka. Pridržujemo si pravico do spremembe cen. Cene se zaokrožujejo na dve decimalni mesti.

Uporabnik lahko naročilo (nakup) opravi samo kot registriran uporabnik.

Uporabnik poda ima in priimek, elektronski naslov, ime podjetja, naslov podjetja davčno številko podjetja. Davčno številko in ostale podatke se pred odobritvijo up. računa preveri. Registracija se po preverbi odobri ročno.

Uporabniško ime se dodeli s strani veleprodaja-b2b.si in je vezano glede na e-naslov, ki ga uporabnik poda pri registraciji. Prvo geslo uporabnik prejme s strani veleprodaja-b2b.si, kasneje pa si uporabnik geslo lahko poljubno spremeni. Povezavo za nastavitev gesla se prejme preko elektronske pošte.

I. Izbira izdelka

V spletni trgovini izberite želen izdelek in kliknite na gumb povezavo "Dodaj v košarico". Sistem vas obvesti, da je bil izdelek uspešno dodan v košarico. Nakupujete lahko poljubno dolgo. Ko ste zadovoljni s številom izdelkov v košarici, lahko kliknete gumb "Prikaži košarico" ali preprosto kliknete na ikono košarice desno zgoraj v glavnem meniju.

Minimalni znesek za oddajo naročila je 300,00 €. V kolikor je znesek manjši, vas sistem pred zaključkom naročila na to opozori. Znesek naročila mora biti višji od 300€, sicer ni mogoče dokončati naročila.

V košarici so podani vsi izdelki, ki ste jih dodali. Prikazana je slika izdelka, ime izdelka, cena posameznega izdelka, skupna cena izdelkov in količina izdelkov.

Količino izdelkov v košarici lahko spreminjate. To storite tako, da spremenite količino izdelka, ter kliknete na gumb "Posodobi košarico". Po posodobitvi se spremenita količina in cena.

Pod izdelki so zapisani sledeči podatki o skupnem znesku, ter dostavi. Paket dostavi Pošta Slovenije. Skupni znesek ne vsebuje cene poštnine. Le ta bo navedena v računu, ki ga bo kupec prejel ločeno po oddaji naročila na svoj e-naslov.

Za zaključek naročila mora kupec klikniti na gumb "Nadaljuj na blagajno".

II. Odstranitev izdelka iz nakupovalne košarice

Na spletni strani se v zgornjem desnem kotu, nahaja ikona nakupovalne košarice, v kateri se (po kliku na ikono) uporabniku prikažejo izdelki, ki jih je med brskanjem po spletni trgovini dodal v nakupovalno košarico.
Če želi uporabnik odstraniti določen izdelek iz nakupovalne košarice, mora klikniti na ikono košarice in na križec ”odstrani”.

III. Blagajna oz. zaključek naročila

Za dokončanje naročila mora kupec izpolniti potrebna polja, ki so označena z rdečo zvezdico.

III.I Podatki plačnika

Posredovati morate zahtevane kontaktne podatke, ki so označeni z rdečo zvezdico (ime, priimek, e-mail ,naziv podjetja, naslov, davčno številko , kraj, poštno številko in tel. številko), ki jih potrebujemo za potrditev in zaključek naročila ter dostavo izdelka. Davčna številka mora biti pravilna in enaka tisti, ki ste jo vnesli ob registraciji. V kolikor le-ta ni pravilna, vas sistem na to opozori. Sistem vas prav tako opozori, če katero izmed zahtevanih polj ni (pravilno) izpolnjeno.

Kupec lahko naroči dostavo tudi na drug naslov in v tekstovno polje napiše njegove želje/opombe/posebnosti.

III.II Vaše naročilo (povzetek)

- Pod obrazcem z zahtevanimi podatki je kupcu na voljo izpisan povzetek njegovega naročila. V sosledju so prikazani vsi izdelki, ki jih želi naročiti.
- Izpisani so delni zneski posameznih izdelkov v košarici.
- Izpisan je tip dostave. V tem primeru je to vedno Pošta Slovenije.
- Izpisan je končni znesek, ki ne vključuje zneska dostave. Znesek bo dodan v končnem računu, ki ga kupec prejme na svoj e-naslov po oddaji naročila. Na računu so poleg naročila navedeni tudi vsi podatki o možnosti plačila.
- Samodejno je izbran način plačila, ki je v našem primeru vedno neposredna bančna transakcija (Plačilo na TRR).

III.IV Zaključek naročila

Uporabnik potrdi naročilo s klikom na gumb ”Kupite sedaj”. Če je bilo naročilo uspešno zaključeno, vam sistem izpiše, da je bilo vaše naročilo sprejeto. Hkrati izpiše tudi povzetek naročila z vsemi ključnimi podatki.

III.V Dokončna potrditev naročila

Po oddaji naročila bo uporabnik na posredovani e-naslov, ki ga je vnesel ob naročilu, prejel e-pošto s podrobnostmi njegovega naročila ter z obvestilom, da je naročilo sprejeto in potrjeno.

Po prejemu naročila, kupec na elektronski naslov dobi račun z vključenimi stroški dostave in morebitnimi ostalimi stroški, ki so nastali pri odpošiljanju naročila.

Rok za plačilo pri plačilu po predračunu znaša 7 delovnih dni.

Bagr Jan Palka s.p. si pridržuje pravico, da iz kakršnih koli razlogov umakne izdelek ali storitev iz ponudbe.

Zloraba nakupa je kazniva.

Po oddaji naročila, kupec prejme obvestilo po elektronski pošti, da je naročilo sprejeto v čakalno vrsto. Kupec ima v roku do odpošiljanja blaga (status v pripravi) pravico do odstopa od pogodbe na daljavo (naročilo je potrebno preklicati po elektronski pošti na naslov info@veleprodaja-b2b.si. Obvezno je potrebno dopisati številko naročila. Elektronski naslov s katerega opravljate preklic naročila, se mora ujemati z elektronskim naslovom, ki je uporabljen pri potrditvi nakupa. Če kupec naročila ne prekliče, gre naročilo v nadaljnjo obdelavo. Ponudnik lahko za preverjanje podatkov ali zagotavljanja točnosti dobave pokliče kupca na njegovo kontaktno telefonsko številko. Ob potrditvi naročila ponudnik obvesti kupca po elektronski pošti o predvidenem roku dostave. Pogodba o nakupu naročenih artiklov med kupcem in ponudnikom je na tej stopnji nepreklicno sklenjena. Podrobnosti o pogodbi na daljavo so vedno na voljo na strežniku veleprodaja-b2b.si, kamor naročnik dostopa z uporabniškim imenom in geslom, ki ga prejme ob prvem naročilu. Cene veljajo v trenutku oddaje naročila in nimajo v naprej določene veljavnosti.

V kolikor kupec na poziv prodajalca ni poravnal zneska oziroma vnaprejšnjega plačila po predhodnem predračunu, kot zavarovanje k resnosti sklenitve posla, se smatra, da kupec ni sprejel ponudbe in da pogodba ni bila sklenjena.

Pri registraciji ali nakupu kupec dovoli podjetju Bagr Jan Palka s.p., Lešnica 25, 8222 Otočec, zbiranje, obdelovanje in hranjenje posredovanih osebnih podatkov v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov.
Podjetje Bagr Jan Palka s.p., se zavezuje, da bo skrbno in v skladu z zakonodajo varovalo podatke uporabnikov.
Podatki se zbirajo na podlagi osebne privolitve posameznika in za določen čas 5 let, če Zakon o varovanju osebnih podatkov predvideva drugače, za čas kot ga predvideva.

Osebni podatki se zbirajo za namen nemotene izvedbe naročil oz. ponudbe, komunikacijo s kupcem, statistično analizo z namenom izboljšanja delovanja spletnih strani in storitev ter, če se kupec tako odloči, za pošiljanje obvestil, novic in ponudb (preko e-mail-a) vse, dokler ne pošljete zahteve za odjavo. V e-novicah je vključena tudi ekskluzivna ponudba, ki je namenjena samo prijavljenim naročnikom.

V tem okviru se zbirajo naslednji podatki:

IP naslov
ime in priimek
naslov stalnega ali začasnega sedeža podjetja ter naslov za dostavo
telefonska številka
davčna številka
e-mail naslov
čas in datum registracije
arhiv komunikacije s spletno trgovino

Podjetje Bagr Jan Palka s.p., spoštuje zasebnost uporabnikov spletne strani veleprodaja-b2b.si in se zavezuje, da bo pridobljene osebne podatke skrbno varovalo in jih brez privolitve ne bo posredovalo tretji osebi oziroma jih ne bo uporabilo drugače kot izključno za zgoraj navedene namene, razen v primerih, ko bi te podatke zahteval pristojni državni organ, ki bi za to imel zakonsko osnovo in v primeru, da obstaja sum zlorabe pri poslovanju s strani uporabnika spletne strani. Podjetje Bagr Jan Palka s.p., lahko podatke posreduje samo pogodbenemu obdelovalcu podatkov. Dostavni službi Pošta Slovenije d.o.o., bomo tako zaupali ime podjetja uporabnika, naslov za dostavo, telefonsko številko ter e-mail naslov.

Varnostni standardi

Spletna stran veleprodaja-b2b.si za prenos podatkov uporablja SSL varnostni sistem in deluje prek varne (https) povezave.

Uporabnik je tudi sam odgovoren za varovanje osebnih podatkov, na način, da poskrbi za varnost svojega uporabniškega imena in gesla ter ustrezno programsko (protivirusno) zaščito svojega računalnika.
Zbirka osebnih podatkov je zavedena na spletni strani informacijskega pooblaščenca (www.ip-rs.si).
Vedno imate pravico do brezplačnih informacij, kjer lahko preverite pravilnost vaših shranjenih podatkov. Če želite, se lahko obrnete na info@veleprodaja-b2b.si in nam pošljete vašo zahtevo po e-pošti ali navadni pošti. Po posredovanju informacij bodo vsi popravki, zaprtja ali izbrisi – v kolikor so v skladu z zakonom – izvedeni.

Komunikacija z uporabniki poteka preko spletne strani in preko elektronskih sporočil, torej preko sredstev komunikacij na daljavo, v izjemnih primerih tudi telefonsko oz. po pošti.

Na spletni strani veleprodaja-b2b.si se nahajajo informacije o podjetju, ki upravlja s spletno stranjo. Te informacije so ime in sedež podjetja, kontakti ter druge potrebne informacije, najmanj pa tiste, ki jih zahteva zakonodaja.

Uporabniki, ki imajo kakršna koli vprašanja v zvezi s ponudbo, lahko ta vprašanja zastavijo preko e-maila ali po telefonu.

Vprašanja v zvezi s ponudbami ali druga vprašanja je možno poslati na e-mail naslov wholesale@wholesale.eu ali zastaviti preko telefonske številke 040 816 546 ob delavnikih med 8. in 16. uro.

Podjetje Bagr Jan Palka s.p. se bo trudilo vsako nejasnost, pripombo ali pritožbo razrešiti v čim krajšem možnem času, pri tem pa bo spoštovalo zakonodajo (Zakon o varstvu potrošnikov) in se po najboljših močeh trudilo doseči dogovor.

Uporabnikom so na voljo naslednji kontakti:

– pisno na naslov Bagr Jan Palka s.p., Lešnica 25, 8222 Otočec
– pisno na elektronski naslov info@veleprodaja-b2b.si
– ali preko telefona na številko 040 816 546

Postopek obravnave je zaupen. V kolikor dogovor ne bo mogoč, je za spore pristojno stvarno sodišče v Novem mestu. Reklamacije v zvezi s kvaliteto ali izpeljavo same ponudbe se rešujejo med kupcem in podjetjem Bagr Jan Palka s.p.

Dostava naročila traja od 3 do 20 delovnih dni – med vikendi in prazniki ni dostave.

– Ponudnik zagotavlja, da bo blago oziroma storitev dostavil v dogovorjenem roku.
– Pogodbeni partner za dostavo pošiljk je Pošta Slovenije d.o.o.
– Strošek pošiljanja je odvisen od teže naročenih artiklov in od države naslovnika ter morebitnih ostalih stroškov povezanih z destinacijo naročnika.
– Naš partner pakete dostavlja v dopoldanskih urah na naslov, vnesen ob oddaji naročila.
– Ker dostavna služba artikle dostavlja v dopoldanskih urah, se lahko odločite tudi za dostavo na katero koli drugo ime ali naslov.
– Če vas v času dostave ni na predvidenem mestu (podjetje, pisarna, itd.), bo kurir pustil sporočilo, na katerem bodo navodila za poznejši prevzem.
– Če kupec blaga ne prejme v nekaj dneh od odpošiljanja, naj o tem nemudoma obvesti ponudnika.
– Ponudnik v tem primeru ugotovi vzroke in o tem obvesti kupca.

Naročilo bo dostavljeno v roku 3-20 delovnih dneh (v kolikor je naročilo oddano isti dan do 13. ure). Med vikendi in prazniki ni dostave.

Koliko znašajo stroški dostave?

Strošek pošiljanja je odvisen od teže naročenih artiklov in od države naslovnika ter morebitnih ostalih stroškov povezanih z destinacijo naročnika. Strošek poštnine je naveden na predračunu , ki ga kupec dobi ločeno na elektronski naslov.

V primeru neuspešnega poskusa dostave vam bo dostavna služba pustila sporočilo o prispeli pošiljki. Na sporočilu je navedena številka paketa in telefonska številka dostavne službe.

Kako lahko prevzamem izdelke preko dostavne službe?

Dostava naročenih izdelkov v naši spletni trgovini se izvede v najkrajšem možnem času in je odvisna od razpoložljivosti izdelkov. Izdelke bomo dostavili na naslov preko dostavne službe Pošta Slovenije d.o.o. oziroma preko njihovih pogodbenih partnerjev., katerega ste navedli ob registraciji oz. nakupnem postopku, priporočamo vam, da navedete naslov na katerem se nahajate v dopoldanskem času. Prav tako priporočamo da napišete mobilno številko, na kateri ste dosegljivi v dopoldanskem času, saj vas bo kurir lahko poklical in se dogovoril z vami o načinu dostave. Telefonska številka je uporabljena zgolj zaradi boljše kvalitete dostave.
Paket vam lahko dostavi na naslov, ki ste ga zapisali ob naročilu, lahko vam ga dostavijo na drug naslov, če vam trenutno tako bolj ustreza. Naročeno blago dostavljamo na področju Republike Slovenije in EU. Pakete odpošiljamo 5 x tedensko iz centralnega skladišča, Bagr Jan Palka s.p., Lešnica 25, 8222 Otočec.

Poškodbe pri dostavi

Kupec naj pri prevzemu pošiljke pregleda njeno vsebnost. V primeru poškodb pošiljke, kupec obvesti podjetje Bagr Jan Palka s.p., nakar za poškodovano blago izdamo dobropis.

Smatra se, da je nakup izveden preko Pogodbe na daljavo. Jezik v katerem se sklepa Pogodba, je SLOVENŠČINA.

OPIS PRAVICE DO ODSTOPA OD POGODBE:

Kupec lahko zahteva (pisno, po elektronski pošti, po telefonu ali osebno) pogodbo na daljavo in jo lahko prejme po pošti na svoj naslov, v elektronski obliki preko elektronskega sporočila ali jo osebno prevzame na sedežu podjetja.

Kupec ima pravico, da v štirinajstih (14) dneh od oddaje naročila podjetju sporoči, da odstopa od naročila, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev. Kupec dostavljenega blaga ne more vrniti. 

V primeru odstopa od pogodbe, bo podjetje Bagr Jan Palka s.p. nemudoma oz. najpozneje v štirinajstih (14) dneh po prejemu obvestila o odstopu od pogodbe vrnila vsa prejeta plačila. 

KUPEC NIMA PRAVICE DO ODSTOPA OD POGODBE IN VRAČILA IZDELKOV V PRIMERU:

– izdelkov, katerih cena je odvisna od nihanj na trgih, na katera podjetje nima vpliva in ki lahko nastopijo v roku odstopa od pogodbe;
– izdelkov, ki so bili izdelani po natančnih navodilih uporabnika;
– izdelkov, ki so bili prilagojeni uporabnikovim osebnim potrebam;
– izdelkov, ki so hitro pokvarljivi ali katerim je že potekel rok uporabe.

V skladu z 18. členom ZVPot-1 mora podjetje potrošnika pred sklenitvijo pogodbe seznaniti tudi:

– seznanitvijo z zakonskim jamstvom za skladnost blaga.  Pri tem mora potrošnika seznaniti vsaj, da nosi odgovornost za morebitno neskladnost blaga po ZVPot-1, ter v kakšnem obsegu jo nosi, pri čemer te svoje odgovornosti ne sme predstavljati kot prednosti ponudbe/posebne ugodnosti, saj bi to predstavljalo nepošteno poslovno prakso, ki  v vseh okoliščinah velja kot nepošteno (10. točka 51. člena ZVPot-1).

Izsek zakonskih določb ZVPot-1, ki se nanašajo na skladnost blaga:

71. člen (odgovornost prodajalca za neskladnost blaga)

Prodajalec dobavi potrošniku blago, ki izpolnjuje zahteve iz 72., 73. in 74. člena tega zakona, kadar je to primerno, ter odgovarja za neskladnosti, ki jih je imelo blago v času dobave.

72. člen (subjektivne zahteve za skladnost blaga)

Blago je skladno s prodajno pogodbo zlasti, kadar je to primerno:

  1. ustreza opisu, vrsti, količini in kakovosti ter ima funkcionalnost, združljivost, interoperabilnost in druge lastnosti, kot je zahtevano v prodajni pogodbi;
  2. je primerno za poseben namen, za katerega ga potrošnik potrebuje in s katerim je potrošnik seznanil prodajalca najpozneje ob sklenitvi prodajne pogodbe, prodajalec pa je s tem soglašal;
  3. je dobavljeno skupaj z vsemi dodatki in navodili, vključno z navodili za namestitev, kot je določeno v prodajni pogodbi, ter
  4. je posodobljeno, kot je določeno v prodajni pogodbi.
  5. člen (objektivne zahteve za skladnost blaga)

Poleg izpolnjevanja zahtev iz prejšnjega člena mora blago tudi:

  1. ustrezati namenom, za katere se običajno uporablja blago iste vrste, pri čemer je treba, kadar je to primerno, upoštevati druge predpise, tehnične standarde ali v primeru neobstoja takih tehničnih standardov panožne kodekse ravnanja, ki se uporabljajo za posamezni sektor;
  2. biti take kakovosti in ustrezati opisu vzorca ali modela, ki ju je prodajalec dal na razpolago potrošniku pred sklenitvijo prodajne pogodbe, kadar je to primerno;
  3. biti dobavljeno skupaj s takimi dodatki, vključno z embalažo, navodili za namestitev ali drugimi navodili, za katere lahko potrošnik razumno pričakuje, da jih bo prejel, kadar je to primerno, in
  4. biti take količine ter imeti značilnosti in druge lastnosti, vključno v zvezi s trajnostjo, funkcionalnostjo, združljivostjo in varnostjo, kot je običajno za blago iste vrste in ki jih potrošnik lahko razumno pričakuje glede na naravo blaga in ob upoštevanju kakršne koli javne izjave, podane pri oglaševanju ali označevanju s strani ali v imenu prodajalca ali drugih oseb v predhodnih členih pogodbene verige, vključno s proizvajalcem, razen če prodajalec dokaže, da:

–  za javno izjavo ni vedel in od njega ni mogoče razumno pričakovati, da bi zanjo vedel,

–  je bila javna izjava do sklenitve prodajne pogodbe popravljena na enak ali primerljiv način, kot je bila podana, ali

–  javna izjava ni mogla vplivati na odločitev za nakup blaga.

74. člen (objektivne zahteve za skladnost blaga z digitalnimi elementi)

(1) V primeru blaga z digitalnimi elementi prodajalec zagotovi, da je potrošnik obveščen o posodobitvah, vključno z varnostnimi posodobitvami, ki so potrebne za ohranjanje skladnosti blaga z digitalnimi elementi, in so mu te posodobitve tudi dobavljene v obdobju:

– ki ga potrošnik lahko razumno pričakuje glede na vrsto in namen blaga in digitalnih elementov ter ob upoštevanju okoliščin in narave pogodbe, kadar prodajna pogodba določa enkratno dobavo digitalne vsebine ali digitalne storitve, ali

– dveh let od dobave blaga z digitalnimi elementi, kadar prodajna pogodba določa nepretrgano dobavo digitalne vsebine ali digitalne storitve v določenem obdobju, ali

– v katerem je treba v skladu s prodajno pogodbo dobaviti digitalno vsebino ali digitalno storitev, kadar prodajna pogodba določa nepretrgano dobavo digitalne vsebine ali digitalne storitve v obdobju, daljšem od dveh let.

(2) Kadar potrošnik v razumnem roku ne namesti posodobitev, dobavljenih v skladu s prejšnjim odstavkom, prodajalec ni odgovoren za neskladnost, ki je posledica samo tega, da ni bila opravljena ustrezna posodobitev, pod pogojem, da:

–  je prodajalec obvestil potrošnika o razpoložljivosti posodobitve in posledicah, če je potrošnik ne namesti, ter

– razlog za to, da potrošnik posodobitve ni namestil ali jo je napačno namestil, niso bila pomanjkljiva navodila za namestitev, ki so bila zagotovljena potrošniku.

75. člen (razbremenitev odgovornosti prodajalca za neskladnost blaga)

Prodajalec ne odgovarja za neskladnost blaga, ki je posledica neizpolnjevanja objektivnih zahtev za skladnost blaga iz 73. člena tega zakona in prejšnjega člena, če je prodajalec potrošnika ob sklenitvi prodajne pogodbe posebej obvestil, da posamezna lastnost blaga odstopa od objektivnih zahtev za skladnost iz 73. člena tega zakona in prejšnjega člena, ter je potrošnik ob sklenitvi prodajne pogodbe izrecno in ločeno sprejel to odstopanje.

76. člen (neskladnost zaradi nepravilne namestitve)

(1) Če je namestitev sestavni del prodajne pogodbe in jo izvede ali je zanjo odgovoren prodajalec, se kakršna koli neskladnost, ki je posledica nepravilne namestitve blaga, šteje za neskladnost blaga.

(2) Če potrošnik blago, ki ga mora namestiti sam, nepravilno namesti zaradi pomanjkljivih navodil za namestitev, ki jih je zagotovil prodajalec ali v primeru blaga z digitalnimi elementi prodajalec oziroma podjetje, ki dobavlja digitalno vsebino ali digitalno storitev, se kakršna koli neskladnost, ki je posledica nepravilne namestitve blaga, šteje za neskladnost blaga.

77. člen (pravice tretjih oseb)

Kadar omejitev, ki je posledica kršitve pravic tretje osebe, zlasti pravic intelektualne lastnine, preprečuje ali omejuje uporabo blaga v skladu s 72., 73., 74. in 75. členom tega zakona, je potrošnik upravičen do jamčevalnih zahtevkov zaradi neskladnosti blaga v skladu s tem poglavjem, razen če drugi zakon določa ničnost ali razveljavitev prodajne pogodbe zaradi kršenja pravic tretjih oseb.

78. člen (jamčevalni rok)

(1) Prodajalec odgovarja za vsako neskladnost blaga, ki obstaja ob dobavi blaga in ki se pokaže v dveh letih od dobave blaga.

(2) Prejšnji odstavek se brez poseganja v prvi odstavek 74. člena tega zakona uporablja tudi za blago z digitalnimi elementi.

(3) V primeru blaga z digitalnimi elementi, pri katerem prodajna pogodba določa nepretrgano dobavo digitalne vsebine ali digitalne storitve v določenem obdobju, je prodajalec odgovoren za vsako neskladnost digitalne vsebine ali digitalne storitve, ki nastane ali se pokaže v dveh letih od dobave blaga z digitalnimi elementi.

(4) V primeru blaga z digitalnimi elementi, pri katerem prodajna pogodba določa nepretrgano dobavo digitalne vsebine ali digitalne storitve za obdobje, daljše od dveh let, je prodajalec odgovoren za vsako neskladnost digitalne vsebine ali digitalne storitve, ki nastane ali se pokaže v obdobju, v katerem je treba v skladu s prodajno pogodbo dobaviti digitalno vsebino ali digitalno storitev.

(5) Če je predmet prodajne pogodbe rabljeno blago, se lahko prodajalec in potrošnik dogovorita za krajši rok odgovornosti prodajalca, kot je določen v prvem do četrtem odstavku tega člena, vendar ta rok ne sme biti krajši kot eno leto.

79. člen (prepoved omejitve ali izključitve odgovornosti)

(1) S pogodbeno določbo ni mogoče omejiti ali izključiti odgovornosti prodajalca za neskladnost blaga, kot je določena s tem zakonom.

(2) Pogodbena določba, ki nasprotuje prejšnjemu odstavku, je nična.

80. člen (splošne določbe)

(1) Domneva se, da je neskladnost blaga obstajala že v času dobave, če se pokaže v enem letu od dobave blaga, razen če prodajalec dokaže drugače ali če ta domneva ni združljiva z naravo blaga ali naravo neskladnosti.

(2) V primeru blaga z digitalnimi elementi, pri katerem prodajna pogodba določa nepretrgano dobavo digitalne vsebine ali digitalne storitve v določenem obdobju, prodajalec nosi dokazno breme glede tega, ali je bila digitalna vsebina ali digitalna storitev skladna v obdobju iz tretjega in četrtega odstavka 78. člena tega zakona, če se neskladnost pokaže v tem obdobju.

81. člen

(jamčevalni zahtevki in druge pravice potrošnika)

(1) V primeru neskladnosti blaga je potrošnik, ki je o neskladnosti blaga obvestil prodajalca, pod pogoji in v vrstnem redu iz tega odseka, upravičen da:

  1. zahteva od prodajalca brezplačno vzpostavitev skladnosti blaga;
  2. zahteva znižanje kupnine v sorazmerju z neskladnostjo ali odstopi od prodajne pogodbe in zahteva vračilo plačanega zneska.

(2) Potrošnik lahko zadrži plačilo preostalega dela kupnine ali dela tega preostalega dela kupnine, dokler prodajalec ne izpolni svoje obveznosti iz tega odseka. Potrošnik to pravico uveljavlja z izjavo, s katero prodajalca obvesti o svoji odločitvi.

(3) V vsakem primeru ima potrošnik tudi pravico, da od prodajalca zahteva povrnitev škode, zlasti pa povračilo stroškov materiala, nadomestnih delov, dela, prenosa in prevoza blaga, ki nastanejo zaradi uveljavljanja jamčevalnega zahtevka iz prvega odstavka tega člena.

82. člen (vzpostavitev skladnosti)

(1) Potrošnik lahko od prodajalca zahteva, da v razumnem roku od trenutka, ko prodajalca obvesti o neskladnosti, ki ni daljši od 30 dni, brezplačno vzpostavi skladnost blaga brez znatnih nevšečnosti za potrošnika, pri čemer se upoštevata zlasti narava blaga in namen, za katerega potrošnik blago potrebuje.

(2) Rok iz prejšnjega odstavka se lahko podaljša na najkrajši čas, ki je potreben za dokončanje popravila ali zamenjave, vendar za največ 15 dni. Pri določitvi podaljšanega roka se upoštevajo narava in kompleksnost blaga, narava in resnost neskladnosti ter napor, ki je potreben za dokončanje popravila ali zamenjave. O številu dni za podaljšanje roka in razlogih za njegovo podaljšanje prodajalec obvesti potrošnika pred potekom roka iz prejšnjega odstavka.

(3) Šteje se, da je skladnost blaga vzpostavljena brezplačno, če prodajalec nosi tudi plačilo potrebnih stroškov, ki nastanejo pri vzpostavitvi skladnosti blaga, zlasti stroške pošiljanja, prevoza, dela ali materiala.

(4) Da bi se vzpostavila skladnost blaga, lahko potrošnik izbere med popravilom blaga in zamenjavo blaga z novim brezhibnim blagom, razen če:

–  je izpolnitev izbranega jamčevalnega zahtevka nemogoča ali

– izpolnitev izbranega jamčevalnega zahtevka predstavlja nesorazmerne stroške za prodajalca v primerjavi z drugim jamčevalnim zahtevkom ob upoštevanju vseh okoliščin.

(5) Okoliščine iz druge alineje prejšnjega odstavka so zlasti vrednost, ki bi jo imelo blago, če ne bi bilo neskladno, pomen neskladnosti in možnost, da bi se potrošniku brez znatnih nevšečnosti zagotovil drug jamčevalni zahtevek.

(6) Prodajalec lahko zavrne potrošnikov jamčevalni zahtevek za vzpostavitev skladnosti blaga, če popravilo in zamenjava nista mogoča ali če bi mu povzročila nesorazmerne stroške ob upoštevanju vseh okoliščin, tudi tistih iz prejšnjega odstavka.

(7) Kadar je za vzpostavitev skladnosti potrebno popravilo ali zamenjava blaga, da potrošnik blago na voljo prodajalcu. Kadar je za vzpostavitev skladnosti potrebna zamenjava blaga, prodajalec zamenjano blago vzame nazaj na lastne stroške.

(8) Kadar je treba blago, ki je bilo nameščeno v skladu z njegovo naravo in namenom, preden se je pokazala neskladnost, za namene popravila ali zamenjave blaga odstraniti, obveznost popravila ali zamenjave blaga vključuje tudi odstranitev neskladnega blaga in namestitev nadomestnega ali popravljenega blaga oziroma kritje stroškov te odstranitve in nove namestitve.

(9) Potrošniku ni treba plačati za običajno uporabo zamenjanega blaga v obdobju pred zamenjavo.

83. člen (znižanje kupnine in odstop od prodajne pogodbe)

(1) Potrošnik lahko zahteva sorazmerno znižanje kupnine ali odstopi od prodajne pogodbe v katerem koli od naslednjih primerov:

– prodajalec ni popravil ali zamenjal blaga ali, kadar je to ustrezno, ni končal popravila ali izvedel zamenjave blaga v skladu s tem zakonom oziroma je zavrnil potrošnikov jamčevalni zahtevek za vzpostavitev skladnosti blaga v skladu s šestim odstavkom prejšnjega člena;

– neskladnost obstaja, čeprav je prodajalec poskušal vzpostaviti skladnost;

– narava neskladnosti je tako resna, da upravičuje takojšnje sorazmerno znižanje kupnine ali odstop od prodajne pogodbe, ali

– prodajalec je izjavil ali pa je iz okoliščin očitno, da prodajalec ne bo vzpostavil skladnosti blaga v razumnem roku ali brez znatnih nevšečnosti za potrošnika.

(2) Ne glede na prejšnji odstavek lahko potrošnik odstopi od prodajne pogodbe in zahteva vračilo plačanega zneska, če se neskladnost pojavi v manj kot 30 dneh od dobave blaga.

(3) Če potrošnik zahteva sorazmerno znižanje kupnine, je znižanje kupnine sorazmerno zmanjšanju vrednosti blaga, ki ga je potrošnik prejel, v primerjavi z vrednostjo, ki bi jo imelo blago, če bi bilo skladno.

(4) Odstop od prodajne pogodbe potrošnik uveljavlja z izjavo, s katero prodajalca obvesti o odločitvi, da odstopa od prodajne pogodbe.

(5) Kadar se neskladnost nanaša le na del blaga, dobavljenega na podlagi prodajne pogodbe, in obstaja razlog za odstop od prodajne pogodbe v skladu s prvim ali drugim odstavkom tega člena, lahko potrošnik odstopi od prodajne pogodbe v zvezi s tem blagom in katerim koli drugim blagom, ki ga je pridobil skupaj z neskladnim blagom, če od potrošnika ni mogoče razumno pričakovati, da bo obdržal le blago, ki je skladno.

(6) Kadar potrošnik odstopi od prodajne pogodbe, potrošnik prodajalcu na stroške prodajalca vrne blago.

(7) Potrošnik ne more odstopiti od prodajne pogodbe, če je neskladnost zgolj neznatna. Dokazno breme glede tega, ali je neskladnost neznatna, nosi prodajalec.

84. člen (obvestilo o neskladnosti in pregled blaga)

(1) Potrošnik lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova neskladnosti, če o neskladnosti obvesti prodajalca v dveh mesecih od dneva, ko je bila neskladnost ugotovljena.

(2) Potrošnik v obvestilu o neskladnosti natančno opiše neskladnost.

(3) Obvestilo o neskladnosti lahko potrošnik prodajalcu sporoči osebno, o čemer mu prodajalec izda potrdilo, ali ga pošlje v prodajalno, kjer je bilo blago kupljeno, ali pa ga sporoči zastopniku prodajalca, s katerim je sklenil prodajno pogodbo.

(4) Potrošnik prodajalcu omogoči, da blago, za katerega potrošnik zatrjuje, da je neskladno, pregleda.

85. člen (obstoj neskladnosti)

Če je obstoj neskladnosti blaga sporen, prodajalec o tem pisno obvesti potrošnika v osmih dneh od prejema jamčevalnega zahtevka potrošnika.

86. člen (rok za vračilo plačanega zneska ali dela kupnine)

(1) Kadar potrošnik odstopi od prodajne pogodbe, prodajalec potrošniku vrne plačan znesek nemudoma, vendar najpozneje v osmih dneh po prejemu blaga ali dokazila, da je potrošnik blago poslal nazaj.

(2) Kadar potrošnik v skladu s tretjim odstavkom 83. člena tega zakona zahteva sorazmerno znižanje kupnine, prodajalec vrne del kupnine v osmih dneh od prejema zahtevka za sorazmerno znižanje kupnine.

87. člen (izguba pravic)

Pravice iz prvega odstavka 81. člena tega zakona prenehajo v dveh letih od dneva, ko je potrošnik o neskladnosti blaga obvestil prodajalca

Podjetje Bagr Jan Palka s.p., se bo trudilo vsako nejasnost, pripombo ali pritožbo razrešiti v čim krajšem možnem času, pri tem pa bo spoštovalo zakonodajo (Zakon o varstvu potrošnikov) in se po najboljših močeh trudila doseči dogovor.

Pripombe in pritožbe sprejema administrativni oddelek, obravnava pa jih pravna služba.

Uporabnikom je na voljo več načinov kontaktiranja:

– pisno na naslov Bagr Jan Palka s.p., Lešnica 25, 8222 Otočec, Slovenija
– pisno na elektronski naslov info@veleprodaja-b2b.si
– klic na telefonsko številko 040 816-546 (na voljo ob delovnikih, od ponedeljka do petka od 8. do 16. ure)

Postopek obravnave je zaupen. V kolikor dogovor ne bo mogoč je za spore pristojno stvarno sodišče v Novo mesto.

Podjetje Bagr Jan Palka s.p., bo v petih delovnih dneh potrdilo, da je prejelo pritožbo, sporočilo kupcu, kako dolgo jo bo obravnavalo, in ga vseskozi obveščalo o poteku postopka. Ponudnik se zaveda, da je bistvena značilnost potrošniškega spora, vsaj kar zadeva sodno reševanje, njegova nesorazmernost med ekonomsko vrednostjo zahtevka in stroški, ki nastanejo pri reševanju samega spora. To je tudi glavna ovira, da potrošnik ne sproži spora pred sodiščem. Zato se ponudnik prizadeva po svojih najboljših močeh, da se morebitni spori rešijo sporazumno.

Skladno z zakonskimi normativi ne priznavamo nobenega izvajalca izvensodnega reševanja potrošniških sporov kot pristojnega za reševanje potrošniškega spora, ki bi ga potrošnik lahko sprožil v skladu z Zakonom o izvensodnem reševanju potrošniških sporov. Podjetje Bagr Jan Palka s.p.., ki kot ponudnik blaga in storitev omogoča spletno trgovino na območju Slovenije in EU, na svoji spletni strani objavlja elektronsko povezavo na platformo za spletno reševanje potrošniških sporov (SRPS). Platforma je na voljo potrošnikom na povezavi TUKAJ.

Navedena ureditev izhaja iz Zakona o izvensodnem reševanju potrošniških sporov, Uredbe (EU) št. 524/2013 Evropskega parlamenta in Sveta o spletnem reševanju potrošniških sporov ter spremembi Uredbe (ES) št. 2016/2004 in Direktive 2009/22/ES.

TOP